NIEUW CLUBBLAD UIT

Overige

Het tweede nummer (december 2017) van het seizoen ’17-’18 is op de website geplaatst.

In dit nummer veel aandacht voor partijen uit externe competities.

Henk van Gool kijkt in zijn bijdrage terug op de twee verloren wedstrijden van Venlo 1 tegen De Stukkenjagers Tilburg en Paul Keres 1 Utrecht.

Marc van der Lee doet hetzelfde voor Venlo 2, maar hij beschrijft de nederlagen tegen Maastricht 1 en Voerendaal 3 in de LiSB-competitie.

Boeb Jacobs kijkt in zijn column daarentegen vooruit op Tata Chess 2018 … of eigenlijk toch terug. Wat een vooruitblik had moeten zijn, wordt een weemoedige terugblik op voorbije jaren.

Geert Hovens beschrijft in zijn column schaakimpressies van verscheidene borden. De meeste opmerkelijke is de zogenaamde ‘Oeps’stelling. Lees hierover meer in zijn bijdrage in dit blad.

Verder de gebruikelijke informatie over standen, ratings en uitslagen.

Dit nummer is te lezen in het archief van clubbladen, klik hier.