MAX WARMERDAM IN VLISSINGEN

Jeugd Toernooien

Van zaterdag 6 augustus tot en met zaterdag 13 augustus 2016 werd in Vlissingen het twintigste Hogeschool Zeeland toernooi gehouden. Het toernooi werd gewonnen door Loek van Wely.

Van onze vereniging was deze keer alleen Max Warmerdam aanwezig.

Uiteindelijk is hij op de 30e plaats geëindigd met 6 punten uit 9 wedstrijden. Dit lijkt op het eerste gezicht niet beter dan zijn resultaat van vorig jaar: 29e met ook 6 uit 9.

Toch is het een aanzienlijke betere prestatie als je kijkt naar zijn tegenstanders. Tot zijn tegenstanders behoorden dit jaar 2 GM’ers en 3 IM’ers. Het meest in het oog vallend is zijn overwinning in ronde 3 op de Oekraïense grootmeester Oleksiyenko Mykhaylo, rating 2610.

Ook aan zijn TPR is de progressie t.o.v. vorig jaar te zien. De TPR van Max was in dit toernooi 2437 tegen vorig jaar 2293 en hij wint daarmee 19 ratingpunten op zijn FIDE rating van 2372.

Voor zijn resultaten per ronde zie hier.