MAX SCOORT 98 % IN SUMULTAAN

Simultaan Max Warmerdam op 16 mei 2019 in Grand Café de Maagdenberg ter gelegenheid van zijn clubkampioenschap
Overige

Wij kunnen terugkijken op een zeer geslaagde clubavond op donderdag 16 mei. Clubkampioen Max Warmerdam gaf een simultaan aan 24 borden. Na ruim een uur spelen kon hij reeds de eerste felicitatie in ontvangst nemen. Hoewel de simultaangever gemiddeld slechts een tiental seconden bedenktijd heeft tegenover vijf minuten voor de tegenstander, gaf de combinatie van krachtsverschil en ervaring gaandeweg steeds meer de doorslag. Menigeen bood taai verzet maar moest aan het einde toch het hoofd buigen. Na een dikke drie uur spelen bleef er nog een tegenstander over dat was Bernd Schäfers. Max had inmiddels 23 overwinningen geboekt, kreeg voor het eerst die avond een zitplaats. Hij ging er nog eens goed voor zitten, maar Bernd gaf geen krimp in het eindspel en tien minuten later drukten Max en Bernd elkaar de hand voor een remise. Max behaalde hierdoor een indrukwekkend score van maar liefst 98%.

Zie hier de fotoreportage van de simultaan op de site van de Limburgse Schaakbond.