GUUS REINTJES OVERLEDEN

Overige

Maandag 9 februari is in Weert op 88-jarige leeftijd Guus Reintjes overleden.
Hij was van 1995 tot 2004 een zeer gewaardeerd lid van de Venlose Schaakvereniging.
Zo heeft hij de functie van penningmeester vervuld van 1995 tot 2002.

Verder was hij penningmeester van de Stichting Schaakvrienden Venlo, die verantwoordelijk was voor de organisatie van het grote toernooi in De Maaspoort in 2000 bij het 75-jarig jubileum van de vereniging. Hij heeft bij dit evenement dan ook een belangrijke rol gespeeld.

Zelf was hij een verdienstelijk en enthousiast schaker die altijd van de partij was bij de interne competitie. Hij wilde graag winnen, maar sportiviteit stond voorop.

Guus Reintjes (l) schaakt tegen Ger van Leipsig tijdens de clubavond van de Venlose schaakvereniging op 31 maart 2000
Guus Reintjes (l) tegen Ger van Leipsig tijdens de clubavond op 31 maart 2000

Hij was Franciscaner en verbleef de afgelopen jaren in een klooster in Weert.
Tot het laatst toe bleef hij echter geïnteresseerd in de Venlose Schaakclub, getuige ook het feit dat hij een abonnement had op het clubblad.

In Weert was hij actief bij de plaatstelijke schaakvereniging EWS. Als speler van deze club is hij nog regelmatig te gast geweest in Venlo tijdens externe wedstrijden.

Door zijn eruditie en beminnelijkheid stond hij in hoog aanzien.
Met dankbaarheid en respect denkt de Venlose Schaakvereniging aan hem terug.

De uitvaartdienst vindt plaats op vrijdag 13 februari om 14.30 in de Paterskerk, Biest 43 in Weert.

Voor de overlijdensadvertentie zie hier.