EERSTE ZOMERSNELSCHAAKTOERNOOI

Toernooien

Op donderdag 9 juli 2015 startte alweer de 42e editie van het zomersnelschaaktoernooi van de Venlose Schaakclub. Het is een 7-rondig Zwitsers toernooi van 10 minuten p.p.p.p.

Het toernooi was goed bezet met in totaal 36 deelnemers en vooral de A-groep liet een sterk deelnemersveld zien met erkende snelschakers als Max Warmerdam, Joep Nabuurs, Rainer Montignies en Henk van Gool. Niet toevallig bezetten zij in deze volgorde de vier bovenste plaatsen in het eindklassement. Vermeldenswaard is het fraaie resultaat van Frank van Overbeek. Met zijn rating van 1562 haalde hij 3-uit-7 in deze sterke groep.

De B-groep werd gewonnen door Pim Lammes omdat hij iets meer weerstandspunten haalde dan Robert Meilink. Ook hier was er een opmerkelijk resultaat: Maria Rahawadan, rating 1183, kwam zelfs tot 4-uit-7.

Voor de eindstand zie hier

Foto’s van het zomersnelschaaktoernooi zijn te zien op onze Fotopagina 2015.

Het zomersnelschaaktoernooi wordt nog gespeeld op de donderdagen 16 juli, 23 juli, 30 juli, 6 augustus 13 augustus 2015 in het clublokaal van de Venlose Schaakvereniging, Feestzaal LimianZ, Kaldenkerkerweg 182b, Venlo.
Aanmelden kan elke donderdag tot 20.00 uur.
Deelname gehele toernooi voor niet-leden € 6. Leden gratis.
Door de wedstrijdleider wordt om 20.00 uur op deze donderdagen de indeling gemaakt. Er wordt gespeeld in 2 klassen. In de eerste klasse voor spelers met een rating van boven 1700 en in de tweede klasse voor de spelers met een rating beneden 1700. De wedstrijdleider kan hier in bijzondere gevallen van afwijken.
Elke speelavond zijn er geldprijzen voor de winnaars van de 2 klassen.