DE JEUGD BIJ DE VSV

Jeugd

Ja, we hebben ook een jeugdafdeling bij de Venlose Schaakvereniging. Jeugdleiders zijn Gerard en Geert. We hebben vier talentjes die inmiddels jeugdtoernooien bezoeken. Ovan, Levi en Siem deden het prima bij de toernooien in Tegelen op 10 oktober en afgelopen zondag 31 oktober in Soerendonk in Noord-Brabant.

Natuurlijk is het leuk dat we weer een jeugdafdeling hebben. Maar met vier kids wordt het een beetje saai. Dat vonden we erg jammer, vandaar dat we een Instuif hadden gepland op donderdag 4 november, direct na de herfstvakantie. En dat bleek een goede zet. Maar liefst 8 kinderen wilden ook wel een uurtje komen kijken of het leuk is bij een schaakvereniging te spelen. Een groot aantal kenden ze spelregels al en stortten zich vol overgave op de spelletjes en de raadsels. De beginners pikten de eerste uitleg goed op en waren ook enthousiast. Na afloop van een uurtje schaakplezier kregen een paar kinderen nog een mooi prijsje mee naar huis. We hopen dat ze allemaal een leuke avond hebben gehad en ook de komende weken blijven komen. We gaan de afwisseling en de vaart erin houden, zodat iedereen met plezier komt schaken.