COLUMNS VAN BOEB GEBUNDELD

Omslag van het boek 'Boeb Columns' van Boeb Jacobs uit 2022
Columns

Boeb Jacobs heeft drieënzestig columns geschreven voor VSV Vizier, het clubblad van de Venlose Schaakvereniging. De eerste column verscheen in november 2010 en was getiteld ‘Remise!?’ Daarna ging het snel. In mei 2018 stond de teller op 50. Dat zijn er gemiddeld ongeveer zes per jaar, met andere woorden in elk nummer.

Ze gaan altijd over schaken, hoewel dat verband er een enkele keer met de haren wordt bijgesleept. Verder hebben Boebs columns veelal één van drie thema’s: Hoogovens/Corus/Tata Steel toernooi, geliefde sporten zoals tennis en judo, en karaktervolle figuren die hij tijdens het judoën, tennissen en schaken heeft ontmoet. Hij beperkt zich niet tot de voorvallen bij de Venlose Schaakvereniging, maar put rijkelijk uit zijn ervaringen bij de zowel de Tegelse Schaakvereniging als de club SchaakVelden.

Met behulp van zijn familie heeft hij het boek in eigen beheer uitgegeven.

De Limburgse Schaakbond schreef er ook een leuk stukje over, zie hier.
Alle columns van Boeb, inclusief een voorloper uit 2008, staan in het archief op onze website en zijn hier te lezen.
Oude clubladen staan ook in het archief van onze website.