Dag: 8 maart 2014

Externe Competitie Partijanalyses
UITSLAG KNSB RONDE 6: VENLO 1 WINT VAN CAÏSSA

Venlo 1 heeft de thuiswedstrijd tegen Caïssa Amsterdam overtuigend gewonnen met 5,5,-4,5. Bord 1 had een bijzonder Venloos tintje omdat Maarten Strijbos tegen erelid Paul van der Sterren speelde. Maarten won overigens. Het verslag van deze wedstrijd door Henk van Gool staat hier in ons archief.

Analyse van de partij door Maarten Strijbos en Paul van der Sterren

Met 6 matchpunten leek Venlo 1 buiten de degradatiezone te zijn. Maar helaas wist DD onverwacht De Stukkenjagers op een gelijkspel te houden waardoor DD ons in het vizier houdt. Het ziet er naar uit dat de degradatiestrijd pas in de allerlaatste wedstrijdronde beslist gaat worden.

Na afloop van de wedstrijden een ontspannend partijtje tussen Max Warmerdam en Nick Bijlsma

Voor meer foto’s zie de Fotopagina 2014.

Venlo 2 – Zevenaar werd 2,5-5,5. Daardoor zijn ze een serieuze degradatiekandidaat.