Dag: 9 februari 2014

Externe Competitie Partijanalyses
KNSB RONDE 5

De teams van Venlo 1 en 2 speelden zaterdag hun wedstrijden in de vijfde ronde in respectievelijk de 1e klasse B en de 3e klasse D van de KNSB.

Venlo 1 won voor het eerst dit seizoen een wedstrijd na de promotie van vorig jaar. In Rotterdam tegen RSR Ivoren Toren werd het 4,5-5,5.
Maarten Strijbos, Thijmen Smith en Nick Bijlsma wonnen hun partij. Vijf remises op andere borden zorgden voor de 1e punten. Venlo-1 staat nu op de 8e plaats. Het verslag van deze wedstrijd door Henk van Gool staat hier in ons archief.

Het tweede moest het opnemen tegen Dubbelschaak ’97 uit Boxtel. Een sterk team dat net als DJC Stein nog alle wedstrijden had gewonnen. Alle goede bedoelingen en hard vechten ten spijt werd het toch opnieuw een forse nederlaag met 6-2. Max Warmerdam won knap op bord 1. Er waren remises van Hans van Mulekom en Marc van der Lee.
Venlo-2 staat laatste met 1 punt.

Vorigen week zondag hadden Venlo 3 en 4 al gespeeld in de LiSB-competitie. Venlo 3 zegevierde tegen Bergen, Venlo 4 verloor van DJC 6.