VLAAIENTOERNOOI 2010 GESLAAGD

Toernooien

Kopfoto: Vlaaienkoning Piet Thijssen

Het Vlaaientoernooi op 5 juni 2010 in College Den Hulster is gewonnen door Désiré Fassaert uit Nijmegen met de mooie score van 6 uit 7, waarmee hij op de concurrentie een punt voorsprong had.

Afgelopen drie jaar was hij hoofdwedstrijdleider bij het NK Jeugd in Den Hulster. Vandaag toonde hij als speler zijn kwaliteiten.

Met 5 punten eindigden achter hem vier spelers: Piet Thijssen, Jan op de Laak, Geert Hovens en Stephan Thijssen.

Ondanks het hete weer waren toch 24 schakers op het toernooi afgekomen, waaronder enkele jeugdspelers uit Tegelen. Het werd dan ook een geslaagd en gezellig evenement !

Dit was ook te danken aan de uitstekende verzorging van de catering door Annemie Faassen en Diny van Spijk, en de wedstrijdleiding bestaande uit Piet Thijssen en Rick Wagemakers.

Er werden 7 ronden Zwitsers gespeeld met 20 minuten bedenktijd.
Na afloop waren er uiteraard vlaaien voor diverse succesvolle en minder succesvolle deelnemers.

Volgend jaar (op 4 juni) staat alweer het 5e Vlaaientoernooi gepland, het eerste lustrum dus !

De volledige eindstand is hier te vinden.

Toernooiwinnnaar Désiré Fassaert krijgt de hoofdprijs uitgereikt van Piet Thijssen.
Jeugdspelers Miki Nieczyporowski (links) en Max Warmerdam zoeken een vlaaipunt uit

Voor meer foto’s zie de Fotopagina 2010.