UPDATE VENLO 5

Externe Competitie

Venlo 5 op de drempel…..
In de 4e ronde van de avondcompetitie heeft Venlo 5 opnieuw een overwinning geboekt. Met een ronde te gaan staan ze ongeslagen bovenaan, maar…… het kampioenschap is nog lang niet zeker. In de laatste ronde wordt het sterke EWS Weert 1 in Venlo de laatste hobbel. Zonder de nog steeds zieke Dick werd dinsdagavond de reis naar Velden gemaakt, waar in de Kiësstolp de tegenstanders al verzameld waren. We konden dus op tijd beginnen en troffen enkele bekende namen. Jan moest aan het eerste bord aan de bak tegen clubgenoot Kim Clabbers.Hij had het de hele avond moeilijk en Kim kwam veel beter te staan. Hij gebruikte echter erg veel tijd om dat te verwezenlijken. Aan bord 2 kwam Roel moeilijker te staan tegen Ben Hummelink. Langzaamaan wist Roel iets tegenspel te krijgen. Ben rommelde wat in het centrum, maar werd plotseling verrast door een dameruil met stukverlies tot gevolg, zonder voldoende compensatie en opgeven bleef de enige remedie. Bijna gelijkertijd deed onze Jean Paul zijn tegenstander het hoofd buigen. Een regelmatig opgebouwde partij en 2x remise afslaand wist hij Steef Engels tot opgave te dwingen en de stand op 0-2 te brengen. Hub op bord 3 zette zijn partij dwingend op voor Jan Doornenbal en deze kon alleen maar verdedigen. Toen Hub insloeg en 2 pionnen won op de damevleugel was het wel bekeken. Uiteindelijk werd het nog mat op de onderste lijn, toen Jan dacht een toren te winnen, hetgeen echter een spinsel was en 0-3 was een feit. Aan bord 1 werd toen maar tot remise besloten. Kim was bang zijn goede stelling in tijdnood te bederven. Daar Dick nog steeds in het ziekenhuis verblijft was dat voor ons de 4e wedstrijd zonder onze topscorer, hoewel zijn vervanger Roel met 3 uit 3 het fantastisch doet. Donderdag 19 maart onze laatste wedstrijd in Venlo, zonder Jean Paul die dan verhinderd is.
De uitslagen:
1. Kim Clabbers- Jan op de Laak 1/2-1/2
2. Ben Hummelink- Roel Roberts 0 – 1
3. Jan Doornenbal- Hub van Spijk 0 – 1
4. Steef Engels- Jean Paul Joosten 0 – 1
De stand:
1. Venlo 5 4 7pt 12 bordp.
2. Voerendaal 3 3 4pt 8
3. EWS Weert 3 3pt 71/2
4. SchaakVelden 4 2pt 41/2
5. Bergen(-2pt) 3 1pt 5
6. Blerick 2 3 1pt 3

Woensdag 18 februari worden nog gespeeld: EWS – Bergen en Blerick-Voerendaal.

Hub van Spijk, teamleider.