UPDATE AVONDCOMPETITIE

Externe Competitie

Venlo 2 blijft op koers.
Woensdagavond 28 januari heeft Venlo 2 zijn derde wedstrijd in de avondcompetitie van de LiSB gespeeld. Zoals de competitie m.i. loopt is het een rommeltje en niet voor herhaling vatbaar. Wij hebben al onze derde wedstrijd gespeeld en van Weert is nog geen enkele uitslag bekend. De totale competitie duurt 3 maanden, waarvan nu de helft van de termijn is verstreken. Ook op de site van de Limburgse Schaakbond wordt er minimaal om niet te zeggen geen aandacht aan besteed, getuige het niet verwerken of niet bekend zijn van de uitslagen. Daar heb ik de competitieleider ook al een vraag over gesteld, maar ook zijn eigen vereniging heeft al een wedstrijd uit moeten stellen omdat ze onvoldoende spelers hadden. Het op steeds andere dagen spelen is ook niet geweldig. Door een nog steeds in het ziekenhuis liggende Dick (Kappert), sterkte en beterschap, en het verhinderd zijn van onze inmiddels vaste invaller Roel Roberts, kregen wij een sterke invaller nl. Piet Thijssen. Op het laatste moment was ook Hub van Spijk verhinderd, zodat nog een invaller moest worden gezocht. Zeer blij was ik, dat Huub Borghouts zich meteen beschikbaar stelde. Een m.i. sterk team vertrok naar Roermond om Voerendaal 3 te bestrijden. Het viel toch wat moeilijk uit. Piet moest een bittere nederlaag slikken tegen Rick Wagemakers. Gelukkig was onze snelle Jan op de Laak er om de 1-1 aan te laten tekenen door Frans Heman te verslaan. Jean Paul Joosten kwam remise overeen met mevr. Emily Mooren en alles draaide om onze good-old Huub Borghouts, die zoals gewoonlijk een goede stelling had opgebouwd en na het winnen van een loper de winst en voor het team de zege veilig stelde.
De stand in de avondcomp.
1 Venlo 2 3 5pt 8 1/2 bordpt
2 Schaakvelden 1 1 2 pt 3
3 Bergen 1 1 1 pt 2
4 Voerendaal 3 1 0 pt 1 1/2
5 Blerick 2 2 0 pt 1
6 EWS Weert 1 0 0 pt 0

Hub van Spijk, teamleider.