NK SNELSCHAAK IN ROSMALEN

Toernooien

In de trein, op weg naar Venlo na de benauwde zege in de KNSB competitie tegen de Ivoren Toren uit Rotterdam, kwam het ter sprake. Joep zag het wel zitten om een team samen te stellen om aan het snelschaakkampioenschap van Nederland te gaan deelnemen. Rainer was er meteen voor te vinden. Beiden deden een rondvraag onder hun teamgenoten die, nog nagenietend van de succesvolle dag en een goede maaltijd, onderuitgezakt in de coupé zaten.

Ik hoefde er niet lang over na te denken. Het was weliswaar lang geleden dat ik met een team aan het NK had deelgenomen, maar een paar weken eerder was ik nog wel gedeeld tweede geworden bij een snelschaaktoernooitje in Horst. Bovendien, zo concludeerde ik na mijn zoveelste nederlaag in een KNSB wedstrijd, was ik hard aan een (straf)training toe.

Een vierde man was niet meteen beschikbaar. Een dag later bleek de vierde ‘man’ een vrouw: Rainer liet, via Rudi, weten dat Ololi er wel oren naar had.

Zo was het team compleet en reisden we op 15 februari we een weekje later naar Rosmalen om onze krachten te meten met de Nederlandse top op snelschaakgebied.

Lees hier verder voor het volledige verhaal.