LIMIANZ RAPID 2011

Toernooien

De achste aflevering van het Limianz Rapid Open trok in totaal 41 deelnemers naar Venlo. Verdeeld over twee groepen vochten zij in 7 ronden van elk 20 minuten om de ereplaatsen. Nadat de kruitdampen waren opgetrokken bleek Henk van Gool (net ls vorig jaar) bij groep A de winnaar met 6 uit 7. Op een half punt volgde Bernd Dahm. Alexander Sokalsky (derde op weerstandspunten) en Joep Nabuurs scoorden elk 4,5 punt.

IN de B-groep zegevierde Arthur Hendrickx met 6 punten, evenveel als Willem Vermulst, maar met meer weerstandspunten. Op een vol punt legde Werner Bröker beslag op de derde plaats.

In de pauze reikte Frank Clevers, voorzitter van de Limburgse Schaakbond, de Frits Hendriks wisseltrofee uit aan Ad Burgmans, voorzitter van onze vereniging. De trofee behoort bij de Titel ‘CLUB VAN HET JAAR 2010’, die deze keer naar onze vereniging gaat. In een uitgebreide speech roemde Frank Clevers de diverse aspecten die tot de uitverkiezing voor de Venlose Schaakvereniging leidden.

Voor de volledige eindstand van het 8e Limianz Rapid 2011 klik hier