SLOT EXTERNE COMPETITIES

Externe Competitie

Kopfoto: Freek Heemskerk

De externe competitie is in het weekend van 21 en 22 april voor alle teams beëindigd.
Venlo 4 en Venlo 3 speelden op zondag 22 april in het Kerkeböske in Helden de centrale slotronde van de LiSB. Foto’ van de slotronde in Helden, o.a. van Venlo 3 en 4, zijn te zien in het fotoarchief van de Limburgse bond LiSB, volg deze link.

Venlo 4 behaalde in klasse 3A een mooi gelijkspel (2-2) tegen GESS 3 en eindigde daarmee op de 7e plaats met 2 matchpunten en 6 bordpunten.

Venlo 3 boekte in klasse 1A een fraaie 4,5-3,5 zege op HSDV (Helden) wat een 7e plaats betekende met 2 matchpunten en 17,5 bordpunten.
Of dit degradatie betekent is nog niet zeker.

Venlo 2 en Venlo 1 speelden hun laatste ronde (uitwedstrijd) in de KNSB-competitie op zaterdag 21 april.

Venlo 2 moest in klasse 3H winnen tegen D4 uit Oosterhout om degradatie te ontlopen. Het leek enige tijd of dit binnen de mogelijkheden lag maar helaas werd het uiteindelijk toch een 4,5-3,5 nederlaag. Hiermee eindigde Venlo 2 op een 9e plaats met 4 matchpunten en 29,5 bordpunten, waarmee degradatie een feit werd.
Kampioen in deze klasse werd overigens provinciegenoot Geleen.

Venlo 1 leed in de laatste ronde een 5,5-2,5 verlies tegen DSC Delft. Zie hier voor het verslag.
Ondanks een teleurstellend slot van de competitie werd toch nog een redelijke 4e plaats behaald met 10 matchpunten en 40 bordpunten.