RVO: HENK VAN GOOL WINT WEER!!

Toernooien

Ondanks concurrentie van een voetbalwedstrijd werd er afgelopen donderdag aan 17 borden gespeeld in ronde 6 van het Open Kampioenschap van Venlo. Een tweetal wedstrijden werd vooruitgespeeld en Piet Thijssen – Willem Suilen is uitgesteld tot a.s. woensdag i.v.m. ziekte van Willem. De uitslag van deze wedstrijd is echter van belang voor de indeling van de laatste ronde en met name voor de bepaling wie het de laatste ronde gaat opnemen tegen titelverdediger Henk van Gool.
Als Piet Thijssen de inhaalwedstrijd wint, speelt hij tegen Henk, die de aanval van Stephan Thijssen op de 1e plaats afsloeg en de onderlinge partij won. Bij andere uitslagen zal dat Bas van der Grinten zijn. Hij versloeg Geert Hovens met zwart in de 6e ronde en is samen met Piet Thijssen de enige die Henk nog van prolongatie van de titel kan afhouden. Henk van Gool heeft in de laatste ronde in ieder geval wit.

Voor alle scenario’s is gemakshalve een aparte indeling gemaakt.
De indeling van de borden 1-8 en 13-15 zijn afhankelijk van de uitslag van de inhaalwedstrijd. Voor de overige borden is de indeling in alle gevallen gelijk.