UITSLAG LIMIANZ RAPID 2013

Toernooien

De 10e editie van het Venlose Limianz Rapid Toernooi werd een beregezellige dag. Vanaf 10 uur bonden in 2 groepen 45 schakers met elkaar de strijd aan. Alleen onderbroken door de lunch na drie ronden om er vervolgens weer tegenaan te gaan tot het bittere einde.

2013 Alexander Sokalsky winnaar A-groep

In de A-groep had Alexander Sokalsky na 5 ronden nog de maximale score en daarmee een riante voorsprong op de nummers 2 en 3 van anderhalf punt. Met nog 2 remises in ronde 6 en 7 was dat voldoende voor de titel. De 2e plaats was voor Jozef Simenon, 3e werd Joep Nabuurs.

Maarten Toll, winnaar B-groep

In de B-groep (elo tot 1800) zegevierde Maarten Toll, die slechts eenmaal remise hoefde toe te staan bij zes overwinningen. Arthur Hendrickx legde beslag op de 2e plek. Kersvers erelid van de Venlose Schaakvereniging Jan op de Laak werd 3e.

De wedstrijdleiding was in handen van Rick Wagemakers en Piet Thijssen.

Meer foto’s staan op de Fotopagina 2013 en in het fotoarchief van de Limburgse bond LiSB.