EXTERNE COMPETITIES

Externe Competitie Partijanalyses

In het competitie-weekend op 29 en 30 maart hadden alle vier Venlose teams een uitwedstrijd. Drie van hen hebben goede zaken gedaan.

Venlo 1 (KNSB 1e klasse B) behaalde een mooie 5,5-4,5 overwinning op het sterke Toren Arnhem. Vooral de zeges van Joep Nabuurs op grootmeester Ruud Janssen (1e bord) en Thijmen Smith op Willy Hendriks (5e bord) mochten er wezen. Venlo 1 staat nu op de 7e plaats met 6 matchpunten. Op de 8e en 9e plaats staan Caíssa (4 matchpunten) en DD (2 matchpunten). Met nog 2 ronden te gaan zijn er dus goede kansen op klassebehoud, maar het is zeker nog geen uitgemaakte zaak. De ontmoeting DD-Venlo 1 in de laatste ronde kan allesbeslissend zijn.
Voor alle informatie zie hier.
Het verslag van deze wedstrijd door Henk van Gool staat hier in ons archief. Voor een uitgebreide analyse (door Ruud Janssen) van de partij Nabuurs-Janssen klik hier.

Venlo 2 (KNSB 3e klasse H) redde het helaas niet tegen Voerendaal 3 (2-6) en staat nu onderaan met 1 matchpunt, achter De Drie Torens en Eindhoven met 4 matchpunten.
Mocht Venlo 2 de laatste twee wedstrijden winnen, dan zijn er nog kleine kansen om degradatie naar de LiSB te ontlopen.
Zie hier voor alle informatie.

In de 1e klasse A van de LiSB boekte Venlo 3 een prima overwinning op Tegelen 1 (5,5-2,5) en bezet nu de 3e plaats met 9 matchpunten achter Schaesberg (reeds kampioen) en Pionneke 2.
In de laatste ronde staat de ontmoeting om de 2e plaats tegen Pionneke 2 op het programma.

Venlo 4 (LiSB 3e klasse A) was met 3-1 te sterk voor Voerendaal 6 en staat nu op de 2e plaats met 8 matchpunten, achter Pionneke 4 met 9 matchpunten. In de Slotronde de ontmoeting tegen Pionneke 4, waar dus het kampioenschap op het spel staat !

Zie hier voor alles over de LiSB-competitie.