Dag: 10 juni 2023

Toernooien
MAX WARMERDAM WINT OPEN NK RAPID 2023

Kopfoto: Carolus Borromeus College

Op zaterdag 10 juni 2023 vond het Open NK Rapid toernooi plaats in Helmond. Er werd gespeeld voor de titels Open Nederlands Kampioen Rapid 2023 en Open Dames Nederlands Kampioen Rapid 2023. Het toernooi werd gespeeld in 9 ronden en vindt plaats op het Carolus Borromeus College in Helmond.

Het speeltempo bedroeg 15 minuten per persoon per partij met 5 seconden increment.

Na optrekken van de kruitdampen was de winnaar Max Warmerdam. In de laatste ronde versloeg Max GM Erik van der Doel en eindigde daardoor op 8 punten uit 9 wedstrijden. Hij versloeg in de zevende ronde oud-lid Siem van Dael. De individuele resultaten van Max staan hier.

Helmond 20230610 Max Warmerdam (Foto Ad Bruijns)
Helmond 20230610 Max Warmerdam Foto Ad Bruijns)

Siem behaalde uiteindelijk 6 punten uit 9 wedstrijden. Leuk weetje is nog dat ook Dai Heijnen mee heeft gedaan. Dai haalde 5 punten uit 9 wedstrijden en is op de donderdagavonden gewoon te aanschouwen tijdens het Venlo Open 2023.

Alle resultaten staan hier op Chess Results.