Dag: 6 maart 2014

Toernooien
NK SNELSCHAAK IN ROSMALEN

In de trein, op weg naar Venlo na de benauwde zege in de KNSB competitie tegen de Ivoren Toren uit Rotterdam, kwam het ter sprake. Joep zag het wel zitten om een team samen te stellen om aan het snelschaakkampioenschap van Nederland te gaan deelnemen. Rainer was er meteen voor te vinden. Beiden deden een rondvraag onder hun teamgenoten die, nog nagenietend van de succesvolle dag en een goede maaltijd, onderuitgezakt in de coupé zaten.

Ik hoefde er niet lang over na te denken. Het was weliswaar lang geleden dat ik met een team aan het NK had deelgenomen, maar een paar weken eerder was ik nog wel gedeeld tweede geworden bij een snelschaaktoernooitje in Horst. Bovendien, zo concludeerde ik na mijn zoveelste nederlaag in een KNSB wedstrijd, was ik hard aan een (straf)training toe.

Een vierde man was niet meteen beschikbaar. Een dag later bleek de vierde ‘man’ een vrouw: Rainer liet, via Rudi, weten dat Ololi er wel oren naar had.

Zo was het team compleet en reisden we op 15 februari we een weekje later naar Rosmalen om onze krachten te meten met de Nederlandse top op snelschaakgebied.

Lees hier verder voor het volledige verhaal.

AANKONDIGING THEO VAN SPIJKTOERNOOI

Zondag 16 maart vindt in Gemeenschapshuis D’n Dörpel aan de Gulikstraat het 24e Theo van Spijktoernooi voor jeugdspelers plaats.
Dit maakt onderdeel uit van de Grand-Prix-cyclus van de Limburgse Schaakbond.
Deelname is mogelijk voor iedereen die in 1994 of later is geboren.

Het toernooi begint om 10.15 uur en duurt tot ongeveer 16.30.

Voor de aankondiging met alle informatie klik hier.

Aanmelding (gaarne vöör 14 maart) kan bij Bas van der Grinten (B.van.der.Grinten@inter.nl.net).

Externe Competitie
AANKONDIGING EXTERNE COMPETITIES

Komend weekend (8 en 9 maart) is het weer tijd voor de externe competitie waarbij al onze teams een thuiswedstrijd hebben.

Venlo 1 en Venlo 2 spelen op zaterdag 8 maart vanaf 12.00 uur in Gemeenschapshuis De Bantuin, Past. Kierkelsplein 20 (‘t Ven).
Venlo 1 treedt in de eerste klasse B van de KNSB aan tegen Caïssa uit Amsterdam, waarbij mogelijk ons erelid Paul van der Sterren zijn opwachting zal maken.
Venlo 2 moet het in de derde klasse H (KNSB) opnemen tegen Zevenaar.
Beide teams vechten voor klassebehoud, er staat dus veel op het spel.

Venlo 3 en Venlo 4 spelen zondag 9 maart vanaf 13.00 uur in café De Kromme Schuuver aan de Kaldenkerkerweg.
Venlo 3 ontmoet koploper Schaesberg 1 in de eerste klasse A van de LiSB en neemt bij winst de koppositie over.
Venlo 4 komt in de derde klasse A ook uit tegen de koploper: Ultimo Vero.

Toeschouwers zijn uiteraard van harte welkom op beide dagen !