Dag: 29 oktober 2010

Overige
ROZENFESTIVAL LOTTUM 2010

Piet Thijssen schreef het volgende artikel.

‘Een boomkwekerij uit Lottum, Vergeldt-Bouten, heeft via Google op internet aan mij een e-mail gezonden met de vraag of de Venlose Schaakvereniging wellicht grote schaakstukken (tuinschaakspel) verhuurde.

Zij wilden deze gebruiken tijdens het Rozenfeest (6-9 augustus 2020, tweejaarlijks georganiseerd). Het thema voor 2010 was “KONINKLIJK”.

Schaakstukken van Diny van Spijk op het Rozenfestival 2010 in Lottum.

Ik heb toen onmiddellijk aan Diny van Spijk gedacht en haar gevraagd of zij haar tuinset wilde uitlenen. Dit was goed en de huur was voor onze vereniging. Niet erg veel, maar 50 euro is altijd welkom.

Ze zijn zelfs in beeld gebracht door de NOS en L1 tijdens de nieuwsuitzendingen.

Helaas zijn de zwarte torens defect geraakt, maar deze zijn inmiddels besteld en worden uiteraard vergoed door Vergeldt-Bouten.’

Dit artikel verscheen eerder in ons clubblad Vizier van oktober 2010, blz. 19.