Dag: 11 juli 2009

Toernooien
ZOMERSNELSCHAAKTOERNOOI

Na het zeer succesvolle Rabobank Venlo Open 2009 gaan de organisatoren van de Venlose Schaakvereniging onverdroten door het volgende toernooi. In de zomer, als ‘ut hersepenke’ wat eerder oververhit wordt, vindt op zes achtereenvolgende donderdagen een snelschaaktoernooi plaats. Er wordt gespeeld in de categorie met een elo van boven de 1700 (plus-minus) en daaronder. Naast een dagprijs van 10 euro is er aan de einde van de rit ook nog wat te verdienen voor de beste drie in elke categorie. Hiervoor tellen de beste resultaten van drie avonden mee. Voor niet-leden kost de deelname aan alle avonden 6 euro.
De eerste ronde, afgelopen donderdag, waren de dagprijzen voor Henk van Gool en Sjef Senden. Er waren 32 deelnemers.