Dag: 20 januari 2009

Externe Competitie
AVONDCOMPETITIE VENLO 2

Daar de wedstrijden in de avondcompetitie laat zijn begonnen, moeten ze binnen een korte termijn worden afgewerkt. Donderdag 15 januari stond onze 2e wedstrijd op het programma tegeN Blerick 2. Voor aanvang vernam ik dat er maar 3 spelers van Blerick zouden opkomen. Doordat we dezelfde opstelling als tegen Bergen hadden, onze vaste speler Dick Kappert ligt nog steeds in het ziekenhuis, wij wensen hem snel herstel, hield dat in dat Jean-Paul op het 4e bord zich mentaal meteen kon gaan voorbereiden op zijn Tournooi bij Hoogovens, dat tegenwoordig Corus heet. Roel won snel van Maria Rahawadan. Hij veroverde een toren tegen de dame en daarna zoveel materiaal, dat winnen geen probleem meer was. Ook Jan stelde Axel Plate voor grote problemen en bijna gelijktijdig gaf ook Axel op. Bleef over de partij van Hub tegen Frans Hol. Deze verloor enkele tempi in de aanvang, maar wist dit toch aardig te compenseren. Toen hij een giftig pionnetje pakte, kostte dat een stuk tegen nog een pion. Hij hield wel sterke verbonden vrijpionnen over, maar na ze afgestopt te hebben, won Hub een pion terug en kwam steeds beter te staan. Na afruil van meerdere stukken werd het moeilijk voor Frans, hij had ruimtegebrek en toen hij zijn torens wilde verdubbelen zag hij een schaakje over het hoofd, wat een volle toren kostte. Na nog een groot aantal zetten, dacht Hub dat hij geen tijd meer had en gaf pardoes een toren af, welke Frans niet aannam. Het bleek dat er voor Hub nog een kwartier bijkwam en snel zette hij Frans toen mat. Uitslag 4-0. De persoonlijke uitslagen:
1. Jan op de Laak- Axel Plate 1-0
2. Roel Roberts- Maria Rahawadan 1-0
3. Hub van Spijk- Frans Hol 1-0
4. Jean-Paul Joosten- nietopg. 1-0
Tot binnenkort want woensdag 28 januari wacht ons, in Roermond, Voerendaal 3.
Hub van Spijk, teamleider.